Majáles 2011 na kole

Podporujeme zdravý pohyb a možnosti cyklistů v Praze, proto můžeš tento rok na Majáles dorazit dle níže vyznačených tras na kole! Kolo si můžeš zaparkovat v námi připraveném cyklo - parkovišti, dát si pár kofol a užít si Majáles i se svým dopravním prostředkem. Nezapomeň se stavit už v 11.30 na Náměstí Republiky, kde bude vyrážet DIY cyklo karneval v rámci Majálesového průvodu.

• Trasa ze Suchdola

Z areálu VŠZ sjedeš ulicí Sídlištní (krátká protisměrka) do Lysolajského údolí. Pohodlně z kopečka až k podjezdu železniční tratě, kolo převedeš přes rušnou Podbabskou, a pokračuješ po cyklostezce A1 směrem do centra. Stezka končí u ulice Papírenské, kde následuje jeden kilometr v provozu, pak už ale odbočení vlevo a ostrý značený stoupáček dovádí cestu ke Stromovce. Tou v pohodě projedeš k železničnímu podjezdu, odbočíš a jsi na místě.

Délka trasy: 5,5 km, časově 20 minut. Obtížnost minimální.

• Trasa ze Strahova a dejvického areálu ČVUT

Vaníčkovou sleduješ podél stadionu a dolů sjedeš po cestě rovnoběžné s Vaníčkovou, která tě sveze na Malovanku, kde odbočíš vlevo. V ulici Dlabačov není dobré zapojovat se do provozu, stačí se pokochat a pokračovat podél tramvaje na Pohořelec, a dále Keplerovou (kdo chce, zvládne to od Pohořelce i po silnici). Před zatáčkou Keplerovy vede přes tramvajovou trať vlevo nenápadný chodníček, přes něj a skrz park dojedeš k Patočkově. Dva přechody a kousek po chodníku Střešovické, vystrkat podél krátkého schodiště a začíná sjezd ulicí Slunnou. Tento sešup je bohužel párkrát přerušen, ale i tak je příjemný. Po napojení na Gymnasijní dojedeš do Dejvic. Křížení s Evropskou je možné na úrovni Thákurovy nebo Kolejní, vyjde to asi nastejno, stejně se musíš pomocí jednosměrek a chodníků doklepat k Technické knihovně.

Areál ČVUT opustíš za novou fakultou architektury, u červené menzy, sjedeš kousek Kolejní a napojíš se na Zelenou. Po ní překřížíš ulici Jugoslávských partyzánů, na konci Zelené doprava a hned doleva. Pohodlný sjezd ulicí Antonína Čermáka končí trochu nepříjemným esíčkem s finálním odbočením vlevo do podjezdu železniční trati. Za podjezdem rovně a pak už se držíš značené cyklostezky směr Troja.

Délka trasy: 6,5 km, časově 25 minut. Obtížnost menší.

• Trasa z VŠE

Z Churchilova náměstí se pohodlně přesuneš Příběnickou ulicí na cyklostezku po bývalé železniční trati Starého Spojení, kde si můžeš ověřit, jak to vypadá, když si město nepřevezme stavbu, která je pro něj určená. Ze stezky sjedeš na Tachovském náměstí a otočkou sjedeš do tunelu mezi Žižkovem a Karlínem. Za tunelem vlevo do Pernerovy, pak vpravo do Peckovy, přímo přes Karlínské náměstí a dvě světelné křižovatky až za nové domy, k vodě. Na stezku A2 odbočíš vlevo, projedeš pod Hlávkovým mostem a esíčkem na něj odbočíš. Za mostem znovu vlevo a po dvou stovkách metrů se dostáváš na křižovatku Nábřeží Kapitána Jaroše a třídy Dukelských Hrdinů. Kdo není hrdina, může přechod přestrkat (a prohlédnout si zblízka ghostbike), znalci se zapojí do provozu směrem na Strossmayerovo náměstí. Po třídě Dukelských Hrdinů dojedeš až k Výstavišti. Nepříjemné odbočení vlevo se řeší sjetím na chodník těsně před železničním podjezdem a převedením přechodu. Průjezd pohodovou Stromovkou směr Troja asi netřeba komentovat.

Délka trasy 6,5 km, časově 25 minut. Obtížnost minimální.

• Trasa z kolejí Pelc-Tyrolka

Z kolejí v Troji je to vlastně jen po cyklotrase A2 a přes lávku a most v Troji. Vhodné i pro batolata.

Délka trasy 3 km, časově 10 minut. Obtížnost minimální.

• Trasa z koleje Jednota v Hybernské

Ani kličkování centrem není obtížné. Od koleje se vydáš směrem k Hlaváku, hned ale odbočíš vpravo na Senovážné náměstí. Kostky na legálním průjezdu končí na konci náměstí, Senovážná vpravo už je asfaltová. Překřížení proudu aut v Hybernské, a prakticky přímo pokračuješ na náměstí Republiky. To se dá projet po tramvaji a volně pokračovat Revoluční, přímo, trochu v provozu, ale snesitelně až na Štefánikův most, kde se dokonce vyskytne cyklopruh. Za mostem vpravo (zbabělci mohou vyskočit na chodník), po rušné silnici až k tramvajové zastávce Nábřeží Kapitána Jaroše. Drsnější povahy se mohou rovnou zařadit do levého pruhu, chodníčkáři mohou použít přechod na tlačítko.

Po třídě Dukelských Hrdinů dojedeš až k Výstavišti. Nepříjemné odbočení vlevo se zbaběle řeší sjetím na chodník těsně před železničním podjezdem a převedením přechodu. Pak už ale následuje jen klidná Stromovka.

Délka trasy: 4,2 km, 15 minut. Obtížnost střední (kvůli nábřeží Kapitána Jaroše).

• Trasa z jihu Prahy (průjezd centrem)

Tato trasa platí pro všechny, kdo jedou z jihu města a do centra se dostanou po povltavské cyklostezce A2; například z Opatova i jiných kolejí na jihu města.

Z Jihu Prahy až do centra k Mánesu vede pohodlná cyklostezka (značená A2). Její závěrečný úsek od Vyšehradu vede po náplavce až k Mánesu. Zde začíná obtížný úsek, dlouhý naštěstí jen asi 1,5 kilometru. Každý jej jezdí podle svého gusta, chodník je tolerován, ale je třeba být ohleduplný. Skrz průjezd na Křižovnické náměstí to jde ale prakticky jenom s auty. Nezbývá než se zařadit do kolony a jet mezi kolejemi. Po této zkušenosti je ale odbočení vlevo před Rudolfinem a následné zabočení nalevo od této budovy doslova brnkačka.

Dále už zase pokračuje náplavka, zpočátku hrubě dlážděná, později vylepšená. Cyklostezka vede až k Hlávkovu mostu, kde zabočíš vlevo a vychutnáš si těsnou blízkost magistrály. Za mostem znovu vlevo a po dvou stovkách metrů se dostáváš na křižovatku Nábřeží Kapitána Jaroše a třídy Dukelských Hrdinů. Kdo není hrdina, může přechod přestrkat (a prohlédnout si zblízka ghostbike), znalci se zapojí do provozu směrem na Strossmayerovo náměstí. Po třídě Dukelských Hrdinů dojedeš až k Výstavišti. Nepříjemné odbočení vlevo se zbaběle řeší sjetím na chodník těsně před železničním podjezdem a převedením přechodu. Pak už ale následuje jen Stromovka, mírné klesání a pohoda džez.

Délka trasy: 6,5 km od Mánesa, cca 25 minut (s ohledem na pomalejší průjezd centrem). Obtížnost střední (kvůli úseku mezi Mánesem a Rudolfinem).

Trasy připravil Vratislav Filler z o.s. Auto*Mat a webu Prahou na kole (www.prahounakole.cz)

Kalendář akcí Majáles 2014

JIŽ ZA 5 DNÍ!
22/4

KRÁLOVSKÝ POKER

Kajot Poker Club
Ekvivalent královské hry „šachy“. Kandidáti na Krále Majálesu provětrají své mozkové závity a poměří své dovednosti s předními hráči české pokerové scény. V Královském pokeru zvítězí jen ten nejlepší, který dokáže prokouknout blafování soupeře.

JIŽ ZA 6 DNÍ!
23/4

SHOW STRAHOV

Strahov
Studentský open air festival SHOW (Silicon Hill Open Wednesday) vypukne letos na Strahově již pošesté! Chceš se podílet na tvorbě historie i ty? Neváhej a přijď si užít SHOW ve středu 23. dubna od 15 hodin.

JIŽ ZA 9 DNÍ!
26/4

APRÍLES

Parukářka
Apríles je neziskový festival pořádaný studenty Arts Managementu VŠE v Praze. Jedná se o spojení hudebních vystoupení s doprovodnými akcemi a workshopy. Letos se festival ponese ve znamení Punku!

JIŽ ZA 9 DNÍ!
26/4

JARNÍ CYKLOJÍZDA

nám. Jiřího z Poděbrad
Událost, která rozhýbe celou Prahu. Naleštěná kola, pětikola, šlapadla a další bezmotorové stroje jsou vítanými prostředky. Akce oslavuje svobodný pohyb ve městě.

JIŽ ZA 13 DNÍ!
30/4

MAJÁLESOVÝ PRŮVOD

roh ulic Vodičkova a Jungmannova, před MÚ Praha 1
Nejkrásnější okamžik celého Studentského měsíce. Stovky lidí se sejdou přesně tady na tom místě, kde slavnostně pokácí májku a vyráží směr Letňany. V průvodu nebudou chybět barevné alegorické vozy, provokativní transparenty, poskakující a radující se studenti, a především kandidáti na Krále a Miss pražského Majálesu 2014.